«Успішна доповідь: 6 правил підготовки»

Напевно ви помітили, що в університеті досить часто потрібно підготувати доповідь на визначену тему. Всіх секретів ми звісно ж вам не розкажемо, але деякі важливі правила все-таки нагадаємо.

ЩО Ж ЦЕ ТАКЕ?

Інтернет дає таке визначення: «Доповідь — це вид самостійної науково-дослідної роботи, в якій автор розкриває суть досліджуваної теми, розглядає як різні точки зору, так і власний погляд на проблему».                 

Ну наче нічого складного. Але як зробити це так, що вона була цікавою? Це вже інше питання. Можна виділити кілька важливих правил по принципу «3 на 3». Три важливі моменти до виступу й три впродовж виступу.

ТЕМА – ПОЛОВИНА УСПІХУ!

Перше, потрібно добре визначитись із темою. Зрозуміло, що краще вибирати таку тему, щоб вона була цікавою вам (якщо така, звісно ж є в університеті 🙂 Якщо тема вам абсолютно не подобається, ви ніколи її не розкажете гарно. В такій ситуації, можна використовувати маленький секрет -  зацікавити себе темою! Подивитись на неї з різних боків, уявити собі, що ви директор великого холдингу й, наприклад, про корпоративне фінансування вам треба розказувати не на парі, а зборах акціонерів.

Друге, обдумати, які джерела будете використовувати. Ви справите враження старанного студента, якщо використаєте не просто інформацію з Інтернету, а самі пошукаєте щось у працях відомих авторів (бажано декількох, щоб порівняти різні точки зору). До речі, це зробити дуже просто навіть в Інтернеті. Коли шукаєте інформацію в Google, варто після назви доповіді, наприклад, «корпоративне фінансування» добавити приставку pdf (тобто, «корпоративне фінансування pdf»). І ви отримаєте купу різних наукових статей з сайту Вернадського. От вам і дані для аналізу й посилання для вигляду.

Третє, потрібно скласти план доповіді. Обов’язково у кожній доповіді повинен бути вступ (це можуть бути просто декілька речень про тему, її актуальність та опрацьовані джерела). Далі зазвичай йде теоретична частина. Буде дуже добре, якщо ви крім різних точок зору відомих авторів, додатково вкажете певні статистичні дані або закони. Потім можете переходити до постановки проблеми і висловлення своєї думки чи способів вирішення. Й не забудьте, про висновок. В ньому коротко описуються результати дослідження.

ВПЕВНЕНИЙ ВИСТУП – ВАША ПЕРЕМОГА!

Навіть, якщо ви нічого не знаєте й тема майже не зрозуміла, впевнений та чіткий виступ робить враження, що ви готувалися цілий місяць й дослідили все що можна 🙂

Четверте, якщо ви плануєте виходити із листочком, то краще хай там будуть не 10 сторінок вашої цілої доповіді, а просто короткий план чи певні тези. Вони допоможуть вам зорієнтуватися, коли щось призабудете. Гортати всі 10 листочків перед аудиторією все-одно не гарно, а підглянувши на маленький план, одразу ж все пригадаєте.

П’яте, коли у вас є можливість виписати певні дані з доповіді на дошку – зробіть це! Ви можете аргументувати це тим, ніби хочете, щоб слухачі вас краще зрозуміли або сприйняли. А насправді – це буде маленька шпаргалка для вас самих, яка додасть впевненості. Доцільно писати певні цифри, імена, роки. Якщо ви добре орієнтуєтесь у графіках (і ваша тема їх містить), то зобразіть кілька на дошці. Іноді дивлячись всього на один малюнок, можна розповісти дуже багато!

Шосте - останнє, але майже найголовніше: перед тим як виходити розповідати, пробіжіться по доповіді очима й впевніть себе, що ви все знаєте і все буде добре! Впевненість при розповіді – головне! (ну а коли все-таки щось і забуде, то у вас буде короткий план та графік на дошці 🙂

А які у вас є правила при підготовці доповіді? Залишайте думки в коментарях!


Автор: Олександра Чейпеш - студентка факультету Міжнародної економіки і менеджменту КНЕУ

"Є правда, ще один спосіб - підготувати маленьку презентацію й забути всі правила, але це вже тема іншої статті" 😉

 



Київський національний економічний університет
Яндекс.Метрика